Výrobní číslo karoserie vs STK

Martin Šátka

Od roku 2017 se u cortin mk1 a mk2 stále více setkáváme s problémem Evidenčních kontrol na STK, kdy technik vyžaduje, aby výrobní číslo karoserie bylo kromě štítku vyraženo i na karoserii. A otázka zní, bylo tam vůbec někdy vyraženo? Pustil jsem se do pátrání přes majitele cortin, forda i Dekru (tam pomohli nejvíce), a níže je výsledek

V základě je potřeba si říct, že stále platí vyhláška z roku 1958

Vyhláška č. 145/1958 Ú.l. - § 35,odst. 1, 2, 3 a 4.

Z té vyplývá, že každé vozidlo má mít ražbu....STK ale využívá především věstníky

Z věstníku VD5 - INSTRUKCE PRO STK č. 4/2016, se dozvíme:

U Forda jsem nepochodil prakticky vůbec - shrnu li to, komunikace probíhala na úrovní: Otázka: "Prováděla se ražba VIN?" Odpověď: "Ne, vlastně možná ano, nevíme" - podle toho na koho jsem zrovna narazil, takže jsem to už ani nedořešoval.

Co se týká reálných aut, tak z Anglie mám zprávy, že ražba byla prováděna. V ČR se mi podařilo nedávno najít auto, které nikdy nebylo vařeno, a ražbu na podběhu také má

Shrnuto - pokud chcete projít STK či EK, je potřeba kromě štítku mít i vyražené VIN, případně by mohlo projít ještě VIN vyražené na dalším přinýtovaném štítku.

Údaje jsou platné k prosinci 2018, pokud někdo narazíte na nějakou oficiální novinku, či změnu, dejte vědět.